Hvad er helt generelt Meyers rolle i forhold til at sætte færdigretter på hylden i de danske supermarkeder?
Det er klart, at vi grundlæggende gerne vil inspirere folk til at finde glæden ved at gå i køkkenet og at lave maden selv. Men til de dage, hvor tiden ikke tillader det, vil vi gerne tilbyde et måltid lavet fra bunden af høj kvalitet, der hurtigt kan komme på bordet – hvor der måske bare skal koges ris eller snittes en salat.
Hvordan har du selv oplevet udviklingen i danskernes efterspørgsel eller lyst efter mere grønne og bæredygtige måltider?
Det er lidt både og. Generelt set har vi solgt godt af vores grønne retter, men det er ofte sådan, at når folk vælger at spise en færdigret (måske man er ved at gøre lidt op med det, jeg siger nu), hvor det skal gå lidt hurtigt, så skal det også være noget, man kender, og som familien har smagt før. Man skal ikke tænke for meget over det. Derfor vælger man noget sikkert, som man ved alle kan lide. Man har taget det nemme valg, hvor alle skal være tilfredse uden for meget besvær eller yderligere tankevirksomhed. Så jeg tror godt, vi har en opgave i skabe nogle lidt grønnere måltider– men hvor det stadig er genkendeligt.
Vores røde karry med tempeh og grøntsager, som er en limited edition har overrasket os lidt og solgt hurtigere, end vi havde forventet. Snart kommer vi med en chili sin carne, som er lidt det samme. Det er en ret, som folk kender, og det er til at forstå i en grøn version. Så det vi kigger meget på, når vi udvikler vores serie af færdigretter er, at det taler ind i en tendens, som forbrugerne kan se sig selv i, så det ikke bliver noget, hvor man både skal tage et grønt valg og samtidig være en ny ret, man skal forholde sig til.