Digital omstilling: Ny convenience-app skal inspirere og forkæle vores gæster

Aftensmad ’to go’ fra kokke du kender. Bag-selv-kanelsnurrer til morgenbordet med ungerne. Rabatter på restaurantoplevelser og inspirerende opskrifter på hverdagsmad. Alt dette samles ét sted, når vi nu lancerer en app, der skal skabe mærkbar værdi for alle gæster på tværs af bl.a. catering, bagerier, kurser og restauranter – herunder også ude hos de virksomheder, hvor vi driver kantiner eller leverer frokost.

Skal gøre gæsterne gladere og os bedre:

Dette er tredje bølge i vores digitale omstilling af Meyers. Det er en rejse, vi har været på gennem de sidste 2,5 år, hvor vi først har fokuseret på vores e-commerce-platforme, for dernæst at digitalisere købsoplevelsen for de virksomheder, vi leverer frokost til. Nu er turen kommet til vores gæster.”

Sådan siger Direktør for Digital & Marketing i Meyers, Jesper Wacherhausen, om mad- og måltidsvirksomhedens nye app, der netop er blevet publiceret i App Store og på Google Play. 

”Målet er flerstrenget og afhænger af måden, hvorpå du er gæst hos Meyers. Er du kantinegæst, kan du bestille aftensmad to go lavet af dygtige kokke, du kender, og får du frokosten leveret til din arbejdsplads, skal du kunne sende os feedback og samtidig få et godt tilbud på en middag i en af vores restauranter. Det handler om at skabe merværdi for gæsterne og samtidig blive bedre selv,” siger Jesper Wacherhausen

Bygget op om ét simpelt spørgsmål:

For at kunne begejstre og engagere titusindvis af daglige og meget forskellige gæstetyper i app’en, har vi i den digitale udviklingsafdeling forsøgt at koge kompleksiteten ned til ét enkelt spørgsmål: "Hvad skal jeg have at spise?" 

Spørgsmålet fungerer som en simpel motor, der rummer det hele. Fordi svaret kan være alt fra dagens frokostmenu til kantinegæsten videre til inspirerende hverdagsopskrifter for alle madinteresserede eller muligheden for at spise ude med ekstra fordele som en del af Meyers-familien.

Vi ser den nye app som en data-drevet måde at komme tættere på gæsterne, og dermed lære af kundernes ønsker og behov. Men den er også et helt konkret bud på, hvordan begrebet ’convenience’ kan komme til udtryk i et digitalt format: Det handler om at skabe oplevelser for andre – herunder for medarbejdere i virksomheder, hvor vi er kantineoperatør eller frokostleverandør.

Indbegrebet af convenience:

Mette Beck, der er køkkenchef i en af vores kantiner, oplever allerede efter de første testuger den nye gæste-app’ som en forlængelse af sit daglige arbejde: 

”Når man arbejder i et køkken som vores, får man jo en relation til gæsterne, fordi vi møder dem hver eneste dag. Det er tydeligt at mærke, at mange har supertravlt på kontoret, og derfor kan man fornemme en glæde - ja, nogle gange næsten en lettelse - over, at de har mulighed for at hente aftensmaden og måske endda morgenbollerne til næste dag i et køkken, de kender,” siger Mette Beck og slutter: 

”På den måde er den nye app indbegrebet af convenience. Det handler ikke bare om at hente en færdigret i supermarkedet, men derimod om at gøre hverdagen lidt nemmere og mere velsmagende for vores gæster.”

Fakta

- Vi har udviklet og lanceret en ny app, der skal give mere end 30.000 daglige gæster på tværs af kantiner, restauranter, bagerier osv. fordele og inspiration i hverdagen.

- I første lancering rulles app’en ud til titusindvis af kantinegæster, der f.eks. kan bestille aftensmad og ”ready to bake”-produkter to go fra kokke, de kender, samt udvalgte produkter fra vores sortiment af olier, eddiker, mel og kolonialvarer.

- Alle med adgang til App store og Google Play kan downloade app’en og få adgang til vores inspirationsunivers med opskrifter.

- Allerede i efteråret 2021 udbygges app’en med et feedback-modul, så f.eks. catering- og firmafrokostgæster kan sparre og videreudvikle med vores kokke.

- Du finder app’en i App Store eller Google Play ved at søge på Meyers.

- Den nye app er udviklet i samarbejde med NOA Ignite og Struct.