Meyers kantinedrift

En kantine med bæredygtighed, kvalitet og velsmag i fokus

Kontakt os

Lad os om jeres kantinedrift

En god opstart er alfa og omega for et langvarigt partnerskab – og det drømmer vi om. Struktureret planlægning og et tæt, transparent samarbejde er nøgleord til at lykkes. 

I får ved opstarten af jeres kantine et dedikeret, fast hold der består af kommercielle, operationelle og gastronomiske kræfter, som sikrer et helhedsorienteret blik på jeres hverdag i kantinen. Jeres fast tilknyttet team vil bestå af jeres kundechef, en gastronomisk konsulent, en køkkenchef samt kokke-og køkkenhold. I fællesskab vil alle med hver deres kompetencer sikre, at I altid oplever et højt gastronomisk niveau, et opmærksomt værtskab og en løbende variation i menuen.  

Interesseret i en kantineløsning fra Meyers?

  • En kvalitetsbevidst frokost og et omsorgsfuldt værtskab

    der løfter jeres arbejdsdag og understøtter et åbent og inviterende hus

  • En konkurrencedygtig og transparent drift

    med fokus på omkostningsstyring, herunder deling  af risici og en klar incitamentsstruktur

  • En agendasættende og B Corp-certificeret partner

    der kan understøtte jeres bæredygtighedsstrategi

  • Skræddersyet frokostmenu af jeres køkkenchef

    Kvaliteten af den daglige frokost er dybt afhængig af de kokke, som står bag gryderne, og at de er kreative, omhyggelige, dygtige og engagerede.

    Meyers er et stærkt brand, og vi har alle år tiltrukket nogen af branchens bedste kompetencer. Mange kokke finder stor mening i at arbejde for os, hvor værdier som bæredygtighed, håndværk, mad lavet fra bunden, velsmag, lokale råvarer og økologi er i fokus – hver eneste dag.

    Mange har været hos os i flere år, og vi prioriterer opkvalificering og mulighed for at udvikle sig i eksisterende eller ny rolle. Det er ikke sjældent, at en kok er blevet køkkenchef eller en køkkenchef er blevet kundechef eller gastronomisk konsulent.

    Er man ny kok i Meyers, bliver man taget i hånden gennem et grundigt introforløb, hvor vi klæder vores nye stjerne på med viden om Meyers gastronomi, fødevaresikkerhed, hygiejne og godt arbejdsmiljø. Og selvom vi arbejder dogmatisk ift. kvalitet og velsmag, lader vi den enkelte kok udfolde sin egen madstil, for vi tror på, at kreativ frihed er vejen til den bedste frokost.

  • Økologisk kantinedrift

    Vi prioriterer økologi,  når vi sammensætter dagens menu til jerNår vi bruger økologiske råvarer, skåner vi markerne, naturen, grundvandet og vores kroppe for pesticider. Det er også vores erfaring, at økologiske jordbrugere har et større engagement, hvilket har tendens til at afspejle sig i smagen af råvarerne. 

    Meyers var pionerer inden for økologisk kantinedrift før økologi i kantinedrift blev populært, og her skabte vi vores egne systemer før Fødevarestyrelsen lancerede Det Økologiske Spisemærke.I dag driver vi mange guldmærkede enheder med stor erfaring i at omlægge kantiner og køkkendrift til 90-100% økologi. 

    Vi har en struktureret og målrettet tilgang til vores arbejde med økologisk kantinedrift, hvorfor det også er naturligt for os at være medlem af Økologisk Landsforening.   

    Ved at dokumentere vores økologiske indkøb, kan vi styre vores økologiandel ved at skrue op og ned for bestemte indkøbsmønstre. Sammen med jer definerer vi ambitionen for økologigraden i kantinen, og hver måned måler vi den organiske procentdel, som vi deler med jer.

  • Værtskab i centrum

    At have en inhouse kantine frem for en leverandør betyder bl.a., at jeres køkkenchef og resten af køkkenholdet bliver en del af huset – og en del af jer. Køkkenchefen lærer hurtigt huset og jeres medarbejdere at kende og får på kort tid en bekendthed med kostpræferencer og madprofiler – foruden personlige relationer. På den måde bliver køkkenchefen også klædt på i forhold til jeres kultur og ønsker, så I sammen får udviklet og forfinet det madkoncept, som passer til netop jer.

    Samtidig gør det kantinen til mere end et sted, I spiser frokost; det bliver et rum for fællesskab og et sted for netværk og oplevelser, der kan være med til at styrke og fastholde kultur og trivsel på jeres arbejdsplads.

    Jeres medarbejdere vil bl.a. møde kokkene under frokosten ved buffeten og ved front cooking-stationer, hvor jeres varme ret bliver tallerkenanrettet, mens I hører, hvad dagens menu er..

    Ved at have fokus på et opmærksomt værtskab, kan vi også fremhæve lokale – og måske nye og anderledes – råvarer, og erfaring siger os, at det bidrager til større åbenhed for nye smagsoplevelser.

Interesseret i en kantineløsning fra Meyers?

Med Meyers i front har vi fået en frokost, som i harmoni med en mere holistisk global fødevareproduktion og menneskelig sundhed afspejler 'The Planetary Health diet' og 'Nordic Nutrition Recommendations'

Lena Lee Jørgensen, Head of Urban Health & Food Systems, Nrep

Måling af gæstetilfredshed

Vi måler løbende gæstetilfredsheden blandt jeres medarbejdere, hvor vi tager temperaturen på gastronomi, service og kundeoplevelse – hvordan og hvor ofte aftales med jer; om det er dagligt og direkte med kantinepersonalet, online via Guest App med mulighed for at bedømme frokosten eller årligt gennem et mere omfattende online-undersøgelsesværktøj. 

For langt de fleste af vores kunder måler vi gæstetilfredsheden på årlig eller halvårlig basis gennem et struktureret og systematisk værktøj udviklet sammen med Enalyzer, en virksomhed, der er specialiseret i at gennemføre online-undersøgelser. 

  • En afslappet og dialogisk indsamling af indtryk, ønsker og generel tilfredshed, der leveres direkte til kokke og køkkenchef. Dette vil give mulighed for en hurtig løsning og tæt interaktion mellem gæster og vores medarbejdere
  • En online-vurdering af den daglige frokostoplevelse, som vil være tilgængelig i gæsteappen og indsamles og præsenteres i kundeportalen
  • En struktureret årlig undersøgelse, der udsendes til alle medarbejdere, og som indeholder spørgsmål om måltidets smag, kvalitet, mængde, præsentation, sammensætning, service og gæstfrihed, møder osv. En sådan undersøgelse vil blive skræddersyet til jeres behov

Vi har 82% tilfredshed på alle steder, hvor gæsterne bliver bedt om at vurdere mad og service

  • De rette til- og fravalg

    Vi tager ansvar for mere end blot madens kvalitet

    Meyers kantiner

    Den mad, vi spiser, står for en stor del af vores samlede klimaaftryk. Derfor er ændring af vores spisevaner også en af de mest effektive løftestænger i klimakampen. I din frokost arbejder vi for at reducere klimaaftrykket frem mod en reduktion på 50 procent inden 2030.

    De rette valg i indkøb, køkkenet og i den daglige drift er essentielt og bidrager også positivt til jeres arbejde med grøn omstilling på virksomhedsplan. Det er råvarerne, som sætter langt det største klimaaftryk, men det er også her, at det helt store forandringspotentiale ligger. Vi prioriterer lokale, økologiske råvarer i sæson – de smager af mest, de får årstiden ind på din tallerken, og de giver variation året igennem. Og klimaaftrykket er alt andet lige mindre, når transporten er kort.

    Som madvirksomhed tager vi ansvar for at bevare og genoprette natur og biodiversitet både tæt på os og i de fjerne egne, hvor nogle af vores råvarer og indkøb komme fra. Vi arbejder derfor målrettet på at nedbringe det areal, der bruges til at producerer vores råvarer, og derigennem give plads til vild natur.

    Vi ønsker ligeledes at drive vores forretning med stor omtanke for alle de mennesker der er involveret i rejsen fra jord til bord. Derfor sikrer vi gode og sikre arbejdsforhold for vores egne medarbejdere og beder vores leverandører garanterer, at alle menneskerettigheder er overholdt i produktionen af deres varer.

    Med klare målsætninger for jeres køkken og ambitiøse mål for økologi, råvareforbrug, madspild, klimapåvirkning mv., kan vi gøre en stor forskel i fællesskab

  • Vores certificeringer

    Vi arbejder med forskellige certificeringer, der skal hjælpe os med at udvikle vores fælles madkultur i retning af højere kvalitet, mere velsmag og større ansvarlighed. Det er certificeringer som som B Corp, Det Økologiske Spisemærke, ISO14001, Servicenormen og Svanemærket.

    Selvom ikke alle kantiner endnu har alle certificeringer i hus, arbejder vi stadig ud fra de samme principper.

    Læs mere

Hvordan kan vi hjælpe?

  • Interesseret i en ny kantine?

  • Hør mere om vores gastronomiske profil

  • Kom godt i gang med en ny kantineordning

  • Bliv klogere på vores arbejde med bæredygtighed

{{message}}

Lad Meyers løfte jeres kantine til nye højder

Udfyld formularen for at høre mere om, hvad vi kan tilbyde jer, eller ring på 39 18 69 00

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Ikke et gyldigt telefonnummer

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Ikke en gyldig e-mail adresse.

Feltet er påkrævet, udfyld venligst.

Jeg accepterer, at Meyers må kontakte mig med info om kantinedrift. Jeg har læst og accepterer, at mine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Meyers A/S persondatapolitik.