Samtidig har vi nogle af markedets skrappeste krav til råvarerne og deres påvirkning på vores miljø og økosystemer. Vi går langt for den gode kvalitet, dyrevelfærd og de allerbedste råvarer, og vi arbejder målrettet på at minimere madspild og sikre omsorg for miljøet.
Det er vores målsætning at passe godt på kommende generationers ressourcegrundlag, og som madvirksomhed har vi et stort ansvar for at veje alle de valg, vi træffer og tage aktivt stilling.
Det handler om smagen: Skal vi lykkes med at spise lidt mindre kød og mange flere grøntsager, skal det være smagen, der er løftestangen Det er frem for alt velsmagen som er vores drivkraft. Når vi tager velsmagen alvorligt, skaber vi nye muligheder, flere færdigheder og større oplevelser for vores gæster. Men det gælder overalt i vores arbejde, at den gode smag er det vigtigste succeskriterium.
Friskbagt brød af nordisk korn: Det gode brød er fundamentet for det gode måltid. Vi bager alt vores brød selv af økologisk mel dyrket i Norden og udvikler spændende signaturbrød fra hele verden, der passer til måltidet.
Sæsonerne som ledetråd: Vi bestræber os altid på at vælge råvarer fra sæsonen. På den måde får vi grøntsager, frugter, urter og fisk når de er friskest og smager allerbedst.
Samarbejde med små fødevareaktører: Maden er kun så god som de råvarer, der kommer i gryden. Derfor samarbejder vi med dygtige og dedikerede leverandører, som har sat sig for at fremdyrke helt særlige delikatesser og råvarer med velsmag og kvalitet i fokus. Vi samarbejder med mennesker, som motiveres og drives af bæredygtig produktion til at skabe nye spændende produkter.
Økologi som en forudsætning: I vores køkkener har vi altid en økologiprocent på minimum XX %, og en økologisk produktionsform, går for det meste, går hånd i hånd med mere dyrevelfærd, omsorg for miljøet og fokus på forædling.
Verdenskøkkenet som inspiration: Vi har rødder i den nordiske muld og tager udgangspunkt i de grøntsager, urter og frugter, der vokser og modner på vores breddegrader. Men vi kigger også ud og krydser grænser med fremmede køkkener for at hente inspiration og smagsnuancer fra hele verden.
Danske bælgfrugter: At få flere danske bælgfrugter i landbrugsjorden og ud på middagsbordene er nødvendigt, hvis vi skal spise mere klimavenligt og kødet skal spille en mindre rolle på tallerkenen. Vi arbejder hver dag på at bruge flest mulige bælgfrugter i de 30.000 daglige måltider, vi serverer. Samtidig har vi igangsat samarbejder med landmænd og økologer på Lolland, så vi i fremtiden kan gøre danske, økologisk dyrkede bælgfrugter tilgængelige for både forbrugere og virksomheder.
Samklang mellem mennesker og natur: Vi er overbeviste om, at det gode måltid skaber dybere samklang mellem mennesker og natur og danner grundlag for en rigere og mere meningsfuld tilværelse. Social ansvarlighed er et kernepunkt i vores forretningsstrategi, og vi bestræber os på at drive en virksomhed, der genspejler vores holdning til bæredygtighed, folkesundhed, lokal ansvarlighed og dyrevelfærd.