Det nye samarbejde er etableret som led i en større strategi om at styrke Meyers’ distribution gennem bl.a. e-commerce:
”Meyers er skabt med en ambition om at skabe begejstring omkring mad, måltider og nye fødevarer for så mange som muligt, og med nemlig.coms position som Danmarks største online supermarked, kan vi nu nå ud til endnu flere og til nogle helt nye målgrupper,” fortæller direktør for Meyers Food, Anne Luise Deleuran, og fortsætter:
”I et marked, der stadig har stor fokus på pris, er det opløftende at indgå samarbejde med en partner, som prioriterer kvalitet ved bl.a. at handle med en række specialbutikker. Samtidig har nemlig.com både størrelsen og viljen til at drive vigtige agendaer om økologi, genanvendt emballage og madspild, og derfor er de et virkelig godt match for os”.
Inspiration, kvalitet og convenience
Hos nemlig.com er kategoridirektør Jack Enevoldsen ligeledes glad for det nye samarbejde, der allerede er blevet testet på de digitale hylder:
”Vi prælancerede en række af Meyers' produkter for en uge siden og har allerede mærket stor interesse for særligt mel, æblecidereddike og ølandsboller på frost. Salget afspejler Meyers’ stærke position inden for disse kategorier, og vi er spændte på at følge salget af de andre kategorier”, udtaler Jack Enevoldsen og uddyber:
”Hos nemlig.com er vi overbeviste om, at markedet for convenience kun er stigende, og derfor er vi glade for også at have fået Meyers’ lasagne, boller i karry og butter chicken i sortiment. Med deres stærke brand, fokus på velsmag, økologi samt flere priser i smagstest, har vi store ambitioner for salget af alle Meyers’ produkter”.
På sigt er ambitionen for samarbejdet, at Meyers også kan bidrage med opskrifter og inspiration til nemlig.coms opskriftsunivers, fortæller Anne Luise Deleuran: