Skal gøre gæsterne gladere og os bedre:
”Dette er tredje bølge i vores digitale omstilling af Meyers. Det er en rejse, vi har været på gennem de sidste 2,5 år, hvor vi først har fokuseret på vores e-commerce-platforme, for dernæst at digitalisere købsoplevelsen for de virksomheder, vi leverer frokost til. Nu er turen kommet til vores gæster.”
Sådan siger Direktør for Digital & Marketing i Meyers, Jesper Wacherhausen, om mad- og måltidsvirksomhedens nye app, der netop er blevet publiceret i App Store og på Google Play.
”Målet er flerstrenget og afhænger af måden, hvorpå du er gæst hos Meyers. Er du kantinegæst, kan du bestille aftensmad to go lavet af dygtige kokke, du kender, og får du frokosten leveret til din arbejdsplads, skal du kunne sende os feedback og samtidig få et godt tilbud på en middag i en af vores restauranter. Det handler om at skabe merværdi for gæsterne og samtidig blive bedre selv,” siger Jesper Wacherhausen
Bygget op om ét simpelt spørgsmål:
For at kunne begejstre og engagere titusindvis af daglige og meget forskellige gæstetyper i app’en, har vi i den digitale udviklingsafdeling forsøgt at koge kompleksiteten ned til ét enkelt spørgsmål: "Hvad skal jeg have at spise?"
Spørgsmålet fungerer som en simpel motor, der rummer det hele. Fordi svaret kan være alt fra dagens frokostmenu til kantinegæsten videre til inspirerende hverdagsopskrifter for alle madinteresserede eller muligheden for at spise ude med ekstra fordele som en del af Meyers-familien.
Vi ser den nye app som en data-drevet måde at komme tættere på gæsterne, og dermed lære af kundernes ønsker og behov. Men den er også et helt konkret bud på, hvordan begrebet ’convenience’ kan komme til udtryk i et digitalt format: Det handler om at skabe oplevelser for andre – herunder for medarbejdere i virksomheder, hvor vi er kantineoperatør eller frokostleverandør.
Indbegrebet af convenience:
Mette Beck, der er køkkenchef i en af vores kantiner, oplever allerede efter de første testuger den nye gæste-app’ som en forlængelse af sit daglige arbejde:
”Når man arbejder i et køkken som vores, får man jo en relation til gæsterne, fordi vi møder dem hver eneste dag. Det er tydeligt at mærke, at mange har supertravlt på kontoret, og derfor kan man fornemme en glæde - ja, nogle gange næsten en lettelse - over, at de har mulighed for at hente aftensmaden og måske endda morgenbollerne til næste dag i et køkken, de kender,” siger Mette Beck og slutter:
”På den måde er den nye app indbegrebet af convenience. Det handler ikke bare om at hente en færdigret i supermarkedet, men derimod om at gøre hverdagen lidt nemmere og mere velsmagende for vores gæster.”